Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου 2010

Οδηγός «συμπεριφοράς» για τις γιορτινές ημέρες

• Το να πηγαίνετε κάπου που είστε καλεσμένη, με άδειο στομάχι είναι σχεδόν «καταστροφικό» για την προσεγμένη διατροφή σας. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα υγιεινό πρωινό συνεχίζοντας με ένα κανονικό γεύμα ώστε να αποφύγετε την υπερκατανάλωση στο πάρτι που ακολουθεί.
• «Παρακολουθήστε» την μερίδα σας! Μπορείτε να δοκιμάσετε από όλες τις γεύσεις (ποτό, ορεκτικά, κυρίως πιάτο, γλυκά) αλλά με μέτρο. Το κλειδί είναι οι μικρές ποσότητες.
• Κάντε μια συνειδητή επιλογή για τον περιορισμό στοιχείων υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά: τηγανητά, κρεμώδη, επεξεργασμένα κρέατα όπως το σαλάμι και τα λουκάνικα, ορισμένα αρτοσκευάσματα, τυριά κ.λ.π.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΠΟΤΟ
Θυμηθείτε: θερμίδες από το αλκοόλ έχουν την τάση να αποθηκεύονται στην κοιλιακή χώρα (το φερμουάρ που… λέγαμε).

• Πίνετε άφθονο νερό. Δημιουργεί στο στομάχι μια αίσθηση πληρότητας ενώ βοηθά το σώμα σας να μην αφυδατωθεί από την κατανάλωση αλκοόλ και καφέ.
• Μην κάθεστε όλη την νύχτα σε μια καρέκλα. Σηκωθείτε, περπατήστε, χορέψτε, γιορτάστε! Μην ξεχνάτε: Οι μέρες το απαιτούν!

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ: ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ

Το πράσινο τσάι, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευεργετικό για την υγεία. Πιο συγκεκριμένα, επιστημονικές έρευνες αναφέρουν τις ευεργετικές επιδράσεις του πράσινου τσαγιού στην πρόληψη του καρκίνου και των καρδιαγγειακών νοσημάτων και στον έλεχγο της χοληστερόλης, ενώ συμβάλλει και στην καλή υγεία του συκωτιού.
Το πράσινο τσάι παρασκευάζεται μέσω αποξήρανσης των φύλλων που συλλέγονται από το φυτό Camelia sinensis, το οποίο είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικές ουσίες). Τα αντιοξειδωτικά είναι φυσικά συστατικά που συμβάλλουν στην καταπολέμηση των βλαβερών για τον οργανισμό ελευθέρων ριζών οξυγόνου, οι οποίες πιστεύεται ότι προκαλούν ασθένειες, όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Παρόλ' αυτά, οι ευεργετικές ιδιότητες δεν σταματούν εδώ. Επιστημονικές έρευνες αναφέρουν ότι η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να συμβάλει και στην προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα.
 
Τέλος διάφορες μελέτες σε ανθρώπους επιβεβαιώνουν ότι οι θερμογενετικές
ιδιότητες του τσαγιού και η ικανότητα του να διεγείρει τις καύσεις και
την οξείδωση του λίπους οφείλονται όχι μόνον στην περιεχόμενη καφεΐνη
αλλά, κυρίως, στις κατεχίνες.
Στα υπέρβαρα άτομα που μελετήθηκαν και τα οποία κατανάλωναν
καθημερινά εκχύλισμα πράσινου τσαγιού πλούσιου σε κατεχίνες
, το σωματικό
βάρος και η περίμετρος της μέσης μειώθηκαν κατά περίπου 5%
!


Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2010

Τοπικό αδυνάτισμα: μύθοι και πραγματικότητα

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν πως γυμνάζοντας συγκεκριμένα σημεία του σώματος (στα οποία υπάρχει μεγαλύτερο απόθεμα λίπους), θα μειώσουν περισσότερο το λίπος της περιοχής. Στη πραγματικότητα αυτό που καταφέρνουμε είναι να γυμνάσουμε το μυ και όχι το λίπος. Δεν υπάρχει άμεση επικοινωνία μεταξύ των μυών και του λιπώδους ιστού, έτσι ώστε γυμνάζοντας το μυ, να μειώνεται το λίπος της συγκεκριμένης περιοχής.

Για παράδειγμα, γυμνάζοντας τους κοιλιακούς μύες να μειώνεται το λίπος της κοιλιάς. Το λίπος του σώματος δεν "καίγεται" τοπικά, αλλά χρησιμοποιείται για παραγωγή ενέργειας την οποία ξοδεύουμε με τη σωματική μας δραστηριότητα. Η εντολή για χρησιμοποίηση του αποθηκευμένου λίπους ώστε να παραχθεί ενέργεια προέρχεται από τον εγκέφαλο και απευθύνεται σε ολόκληρο τον λιπώδη ιστό.
Υπάρχουν άνθρωποι που αποθηκεύουν περισσότερο λίπος στην περιοχή της κοιλιάς, άλλοι στους γλουτούς κ.τ.λ. Αυτό συμβαίνει επειδή η κατανομή των λιποκυττάρων είναι ανομοιόμορφη και στα συγκεκριμένα σημεία ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος.
Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται να αδυνατίσει τοπικά, θα πρέπει να ρυθμίσει σωστά τη διατροφή του μειώνοντας ελαφρά την ποσότητα και δίνοντας περισσότερο χρόνο στον εαυτό του θα δει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Ένα πολύ αυστηρό διαιτολόγιο σε συνδυασμό με σκληρή γυμναστική είναι συνήθως επώδυνο και δεν επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η ελαφριά γυμναστική σε συνδυασμό με μια ήπια δίαιτα είναι η καλύτερη λύση. Μόνο μ' αυτόν τον τρόπο μπορούμε να μειώσουμε το λίπους του σώματός μας, είτε ολικά είτε τοπικά και τα αποτελέσματα διαρκούν περισσότερο.

Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΕΠΟΧΗΣ

Είναι προτιμότερο να καταναλώνετε τα φρούτα και τα λαχανικά την φυσική τους εποχή. Αυτό το μήνα προτιμήστε
Λαχανικά
αντίδια
καρότο
κουνουπίδι
λάχανο
λαχανάκια Bρυξελλών
μαρούλι
μπρόκολο
παντζάρια
πατάτες
πράσα
ραδίκια
σέλινο
σέσκουλο
σπανάκι
φινόκιο
alt
Φρούτα
αχλάδια
μήλα
ρόδια
λεμόνια
μανταρίνια
γκρέιπφρουτ
πορτοκάλια
ξερά σύκα
σταφίδες


alt

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Πώς ο ύπνος βοηθά στην απώλεια βάρους

Η μειωμένη διάρκεια ύπνου σε τακτική βάση, σύμφωνα με έρευνες, σχετίζεται με αυξημένο βάρος. Αντίστοιχα, έρευνες σε παιδιά έδειξαν πως παιδιά που κοιμούνται λιγότερες ώρες έχουν αυξημένες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα σε βάθος χρόνου 5 ετών. Πώς, όμως, συμβαίνει κάτι τέτοιο;….
Κακές διατροφικές συνήθειες
Έρευνα που έγινε σε φοιτητές έδειξε πως τα άτομα που κοιμούνται μετά τα μεσάνυχτα είχαν αυξημένες πιθανότητες να παραλείψουν το πρωινό γεύμα, είχαν ασταθές μεσημεριανό, ενώ η διατροφή τους ήταν φτωχή σε πιο υγιεινές τροφές όπως το ψάρι, τα φρούτα, τα λαχανικά και το γάλα.
Αυξημένη όρεξη
Φαίνεται πως οι λιγοστές ώρες ύπνου διαταράσσουν την ισορροπία των ορμονών της όρεξης και συγκεκριμένα της λεπτίνης και της γκρελίνης, με τέτοιο τρόπο ώστε να αυξάνεται η πείνα και η όρεξη για πιο λιπαρά τρόφιμα.
Μειωμένη σωματική δραστηριότητα
Τα υψηλά επίπεδα γκρελίνης που παρατηρούνται στα άτομα με λίγες ώρες ύπνου πιθανόν να σχετίζονται με τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Παράλληλα, δεν είναι τυχαίο πως τα άτομα με έλλειψη ύπνου έχουν μικρότερη διάθεση και ενέργεια μέσα στην ημέρα, άρα και λιγότερη όρεξη για σωματική δραστηριότητα.
Θα έλεγε κανείς πως το φυσιολογικό σωματικό βάρος δεν είναι θέμα μόνο της ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας αλλά και θέμα ισορροπημένου ύπνου. Διατηρήστε το βάρος σας σε φυσιολογικά πλαίσια ή ακόμη ενισχύστε την προσπάθεια απώλειας βάρους διατηρώντας 7-8 ώρες ποιοτικού ύπνου καθημερινά.

Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

Γυμναστική και απώλεια βάρους

Μισή ώρα άσκησης την ημέρα ενδεχομένως είναι αρκετή για να εμποδίσει την αύξηση του σωματικού βάρους, σύμφωνα με νέα έρευνα. Οι 34.000 γυναίκες της έρευνας συμπλήρωναν τακτικά ερωτηματολόγια σχετικά με τον χρόνο που περνούσαν σε φυσική δραστηριότητα. Χωρίστηκαν σε 3 ομάδες.

Σε αυτές που ακολουθούσαν πρόγραμμα μέτριας άσκησης λιγότερο από 2,5 ώρες την εβδομάδα, σε όσες ασκούνταν μεταξύ 2,5 και 7 ωρών την εβδομάδα και σε όσες ασκούνταν περισσότερο από 7 ώρες την εβδομάδα.

Η μέση ηλικία των γυναικών ήταν τα 54 έτη και η μέση αύξηση βάρους τα 2,6 κιλά, σε διάστημα 13 ετών. Η ομάδα των γυναικών που ασκούνταν περισσότερο αύξησε σημαντικά λιγότερο το βάρος της σε σχέση με τις υπόλοιπες. Ωστόσο, δεν υπήρχε διαφορά στην αύξηση βάρους μεταξύ των 2 ομάδων που γυμνάζονταν λιγότερο. Η μόνη ομάδα που δεν αύξησε το βάρος της κατά τη διάρκεια της έρευνας ήταν αυτή των γυναικών φυσιολογικού βάρους που ασκούνταν μία ώρα (ή περισσότερο) ημερησίως.

Στην ομάδα των γυναικών φυσιολογικού βάρους, όσο περισσότερο αυτές ασκούνταν, τόσο λιγότερο βάρος κέρδιζαν. Ωστόσο, μεταξύ όσων ήδη ήταν υπέρβαρες στην αρχή, δεν υπήρχε σχέση μεταξύ της άσκησης και της αύξησης βάρους.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι είναι αναγκαίες οι σαφείς οδηγίες σχετικά με την ποσότητα φυσικής δραστηριότητας για την πρόληψη της αύξησης βάρους. Χρειάζονται 60 λεπτά την ημέρα για να διατηρηθεί επιτυχώς ο φυσιολογικός Δείκτης Μάζας Σώματος και να προληφθεί η αύξηση βάρους.

Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2010

Μυστικά για καθαρή αναπνοή

Πολλές φορές, η κακή αναπνοή μάς φέρνει σε δύσκολη θέση, τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική μας ζωή. Τα οδοντικά προβλήματα, η κακή στοματική υγιεινή, οι λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος, οι «κακές» διατροφικές συνήθειες και η ξηροστομία είναι μερικά από τα αίτια που προκαλούν την κακοσμία του στόματος.

Η δύσοσμη αναπνοή είναι πλέον σύνηθες πρόβλημα. Στις Η.Π.Α. 60 εκατομμύρια άνθρωποι τον χρόνο απευθύνονται στους ειδικούς για την αντιμετώπισή του, ενώ 10 δισεκατομμύρια δολάρια ξοδεύονται για προϊόντα όπως καραμέλες, τσίχλες, στοματικά διαλύματα, σπρέι αναπνοής κ.τ.λ..

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις:

- Προσπαθήστε να πίνετε φρέσκο χυμό λεμονιού σε καθημερινή βάση.

- Μασήστε τσίχλες ή ζαχαρωτά σε περίπτωση που έχετε προβλήματα ξηροστομίας ή παίρνετε κάποια φάρμακα που προκαλούν ξηροστομία.

- Ωμά φρούτα και λαχανικά, όπως μήλα και καρότα, βοηθούν να κρατήσετε το στόμα σας καθαρό μεταξύ των βουρτσισμάτων.


- Πίνετε νερό μετά το φαγητό για να απομακρύνετε υπολείμματα τροφών και ξεπλύνετε το στόμα σας στη συνέχεια.

- Αποφύγετε πικάντικες τροφές, των οποίων οι οσμές διαρκούν για ώρες. Τρόφιμα, όπως αντζούγιες, μπλε τυρί, σκόρδα, κρεμμύδια, καπνιστό βοδινό κρέας, πεπερόνι, τυρί ροκφόρ, σαλάμι και τόνος, αφήνουν στο στόμα έλαια που απελευθερώνουν δυσάρεστες οσμές μέχρι και εικοσιτέσσερις ώρες μετά την κατανάλωσή τους, άσχετα από το πόσο πολύ μπορεί να βουρτσίσετε τα δόντια σας, ακόμα και αν χρησιμοποιήσατε κάποιο στοματικό διάλυμα.

- Η μπίρα, ο καφές, το ουίσκι και το κρασί αφήνουν κατάλοιπα που προσκολλώνται στη μαλακή, κολλώδη πλάκα των δοντιών και έτσι εισχωρούν στο πεπτικό σύστημα. Με κάθε εκπνοή απελευθερώνονται οι δυσάρεστες οσμές τους στον αέρα.

- Αποφεύγετε τροφές που μπορεί να «κολλήσουν» μεταξύ των δοντιών εύκολα ή μπορεί να προκαλέσουν φθορά των δοντιών, όπως το κρέας, τα ινώδη λαχανικά, και τα γλυκά (ιδιαίτερα τα πολύ κολλώδη γλυκά).
*απο το zougla.gr

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Εποχιακά Φρούτα

  Φθινόπωρο Χειμώνας Άνοιξη Καλοκαίρι
Φρούτα Σεπ Οκτ Νοέ Δεκ Ιαν Φεβ Μάρ Απρ Μάι Ιούν Ιούλ Αύγ
Ακτινίδια checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV
Αχλάδια checkV checkV red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV
Βανίλιες yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV checkV
Βερύκοκα red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV red-x
Βύσσινα red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV red-x
Γκρέιπφρουτ checkV checkV red-x yellowcheck checkV checkV checkV checkV yellowcheck red-x red-x red-x
Δαμάσκηνα checkV yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV
Καρπούζι yellowcheck yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV
Κεράσια red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x checkV checkV red-x red-x
Κυδώνια yellowcheck checkV checkV yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x
Λεμόνια red-x checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV red-x red-x red-x red-x
Λωτοί red-x yellowcheck checkV red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x
Μανταρίνια red-x yellowcheck checkV checkV checkV checkV yellowcheck yellowcheck red-x red-x red-x red-x
Μήλα checkV checkV checkV yellowcheck checkV checkV checkV red-x red-x red-x red-x red-x

 
Σεπ Οκτ Νοέ Δεκ Ιαν Φεβ Μάρ Απρ Μάι Ιούν Ιούλ Αύγ
Μούρα checkV red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV
Μπανάνες checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV
Νεκταρίνια yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV checkV
Ξυνόμηλα checkV checkV checkV checkV checkV checkV checkV red-x red-x red-x red-x red-x
Πεπόνι yellowcheck yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV checkV
Πορτοκάλια yellowcheck checkV checkV checkV checkV checkV checkV yellowcheck yellowcheck red-x red-x red-x
Ροδάκινα yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV checkV
Ρόδια red-x checkV checkV yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x
Σταφύλια checkV yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV
Σύκα yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x checkV checkV
Φιρίκια red-x checkV checkV yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x
Φραγκόσυκα yellowcheck red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x checkV checkV
Φράουλες red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x yellowcheck checkV checkV red-x red-x

 
Σεπτ Οκτ Νοέ Δεκ Ιαν Φεβ Μάρ Απρ Μάι Ιούν Ιούλ Αύγ
Ξηροί καρποί  
Αμύγδαλα checkV checkV red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x
Καρύδια checkV checkV red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x
Φυστίκια checkV checkV red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x red-x